صورة صاحب النقاش - Nancy
Nancy قبل حوالي 2 سنوات

زياده الوزن

انا حامل فى الشهر الثانى وخايفه من زياده الوزن وعايزه نظام افقد فيه الدهون اللى بجسمى نظام صحى لا يضر البيبى اللى عنده معلومه يساعدنى بليز

أضف تعليقاً
صورة صاحب التعليق - ورود ورود قبل حوالي 2 سنوات

لا تكثري من الحلويات والمعلبات والوجبات السريعة وركزي على الخضر والفواكه والماء ووزنك حيزيد حسب الطبيعي للحمل فقط

صورة صاحب التعليق - Rima Kouroghli Rima Kouroghli قبل حوالي 2 سنوات

مرحبا انا حامل في الشهر الخامس وزني نقص بتسعه كيلو خلال الثلث الأول من الحمل نتيجة التقيؤ الكثير في هذه الفترة بعدها اعتمدت ريجيم صحي السلطات والماء والعصائر الطازجه انا الان بحاله احسن من قبل الحمل والطبيب يقولي انو البيبي بحاله جيدة

صورة صاحب التعليق - mryama.89 mryama.89 قبل حوالي 2 سنوات

انا مثلج نانسي وخذيت هالنظام من النت

صورة صاحب التعليق - Alyaa elaidy  Alyaa elaidy قبل حوالي 2 سنوات

اللي اعرفه انه غلط جدا ف الحمل انك تحاولي تظبطي جسمك او تنزلي وزنك اتغذي كويس عشان البيبي وانتي كمان ممكن تتعبي بعد الولاده ان شاء الله لو وزنك زايد اعملي دايت ونزليه بس بلاش مجازفه وانتي حامل ربنا يقومك بالسلامه

صورة صاحب التعليق - Nancy Nancy قبل حوالي 2 سنوات

طيب ايه هو النظام اللى مشيتى عليه وعمل معاكى نتيجه ؟؟ يا mryama

يووو كنت كاتبه كلام شكثر بس الظاهر حدي جم كلمه هذا الرابط دشوااا هذا دكتور تغذيه بالكويت معروف رابط

صورة صاحب التعليق - مارينا رفيق مارينا رفيق قبل حوالي 2 سنوات

حاولي متكليش نشويات كتير زي الرز و المكرونة و العيش كلي المفيد و كلي فاكهة و خضار و اشربي لبن و الطبيعي أن لازم وزنك هيزيد لان فيه كائن بينمو جواكي و بيكبر و متقلقيش بعد الولادة كله بيفش حتي فيه ناس اصحابي بعد الولادة خسوا اكتر من الاول

الصورة الشخصية
تأكد من تعبئة جميع الحقول
تأكد من صحة اسم المستخدم وكلمة المرور
ليس لديك حساب؟ قم بإنشاء حساب جديد
أو