معلومة أثق بها

الثلث الأول من الحمل

كل ما تحتاجينه من نصائح وإرشادات لصحتك وصحة جنينك في الثلث الأول من الحمل
صورة صاحب النقاش - Yasmem Sayed
Yasmem Sayed قبل حوالي 5 سنوات
انا دلوقتي آخر بيريود كانت يوم 12 /2 اروح للدكتور من اسبوعين كده وملقناش كيس الحمل كده طبيعى ولا ايه لانى قلقانة اووى

بالله عليكوا طمنونى ربنا يريح قلبكوا ويقومكوا بالف سلامه

صورة صاحب النقاش - أم أحمد
أم أحمد قبل حوالي 5 سنوات
سؤال

سلام عليكمم افضل وقت لتحليل الحمل المنزلي اي وقت

صورة صاحب النقاش - ورده من ذهب
ورده من ذهب قبل حوالي 5 سنوات
الله يوفق اللي ترد. علي

انا حامل بالأسبوع السابع والدكتوره وتقول كيس الجنين عمره ثمان أسابيع اكبرمن الجنين والكيس بين معي بدري بعد تأخر الدوره ثلاث ايام وش يدل كيس الجنين الكبير

صورة صاحب النقاش - أم أحمد
أم أحمد قبل حوالي 5 سنوات
سؤال

سلام عليكم انا كليت حبوب duphaston ٥ايام في يوم مرتين خلصت حبوب الحمدلله يوم ٣يوم ماجاتني دوره اهل اكون حامل او كيف اسوي فحص المنزلي عشان اعرف حامل او لا ساعدني

صورة صاحب النقاش - الورده الحزينه
الورده الحزينه قبل حوالي 5 سنوات
ارجو الرد

بنات انا اجهضت من ثمانيه ايام عندي الم وبعد الدم مستمر عليه ينقطع ويرجع ينزل مع العلم اخذت سونار قالت الي الطبيبه انو رحمي نضيف ما باقي اي شي بل الرحم

صورة صاحب النقاش - noor Khaled Khaled
noor Khaled Khaled قبل حوالي 5 سنوات
الحمل في الشهر الرابع

انا روحت للدكتور انا في اول الرابع مكتبليش حبوب حديد ولا حاجه بس كتبلي حاجه زي العصير بتحط علي نص كوبايه لبن فيها حديد وكوليسترم وفيتامينات وبروتين اسمها سيمبيون حد جربها قبل كده وده طبيعي يعني ولا لازم حبوب حديد وكالسيوم

صورة صاحب النقاش - lina arda
lina arda قبل حوالي 5 سنوات
نبض الجنين

انا حامل بالاسبوع الثامن.. فحصت سونار في الاسبوع السادس والحمدلله كان الجنين منيح وسمعت نبض الجنين .. مبارح كان اول يوم في الاسبوع الثامن ورجعت مراجعة عند الطبيب وكان حجمه زايد بس ما سمعنا نبض حكالي النبض ضعيف شوي ..وعالتخطيط كان القلب واضح ..يا ري...

صورة صاحب النقاش - noha3232
noha3232 قبل حوالي 5 سنوات
دم في الحمل

السلام عليكم ورحمه الله وبركاته انا في الاشهر الاولى للحمل وينزل معي دم هل في خطر على الجنين افيدوني وهل لازم اروح الطوارئ؟؟

صورة صاحب النقاش - Soso
Soso قبل حوالي 5 سنوات
اول حمل ليا

لو سمحتم انا النهارده اول يوم الدوره ومجاتش وعملت تحليل رقمي وطلع 14.6 هو كده في حمل وكويس ولا ضعيف وايه نصايحكم ليا اول حمل ليا

صورة صاحب النقاش - Somia GASIM
Somia GASIM قبل حوالي 5 سنوات
افيدوني

عندى اختى حملت المرة الأولى واجهضت في الأسبوع ال 18 عملت فحوصات ومفيش حاجه وحملت تاتى وعملت عمليه ربط واجهضت في الأسبوع ال 22 في رأيكم ايه المشكله ؟ وانا الان حامل هل ممكن يحصلى نفس الحصل ليها ولالا ؟ خايفه جدا ومتوتره

العودة لجميع مواضيع المنتديات
قد تهمك هذه المجموعة
تأكد من تعبئة جميع الحقول
تأكد من صحة اسم المستخدم وكلمة المرور
ليس لديك حساب؟ قم بإنشاء حساب جديد
أو