معلومة أثق بها

الثلث الأول من الحمل

كل ما تحتاجينه من نصائح وإرشادات لصحتك وصحة جنينك في الثلث الأول من الحمل
صورة صاحب النقاش - تومي
تومي قبل حوالي 5 سنوات
حمل للمرة الرابعة

مرحبا بنات
انا حامل للمرة الرابعة وصار لي 6 اسابيع لم اكن اخطط للحمل نهائيا اصغر طفل عندي عمره 1 و8 شهور واشعر بتضايق جدا وتعب نفسي وارهاق جسدي من عرفت بالامر وانا احس نفسي بدوامة افكر شنو بيصير بعدين مع 4 اطفال ، ليس اعتراض على ارادة رب العالمين لا...

صورة صاحب النقاش - اسراء
اسراء قبل حوالي 5 سنوات
ي بنات حد حصله كدا

انا كنت حامل وتابعت من الاسبوع الرابع والجنين كان صغير وروحت بعدها باسبوع والدكتور طمني وقالي كبر وقالي الاسبوع الحاي هسمعك نبضه ان شاء الله بعديها باسبوع بيشوف مش لاقيه!!!! عملي سونار مهبلي ودوبلر وبردووو مافيش جنين ولا كيس حمل ولا اي حاجه؟؟! طب ا...

صورة صاحب النقاش - s.kim
s.kim قبل حوالي 5 سنوات
نزول قطرات دم

السلام عليكم ..
لو سمحتو انا حابه اسال
انا ليا فتره بتنزل مني مويات كثيره جداا
وامس مارست العلاقه الجنسيه ..
ومن امس الليل اللين الان الصبح بينزل مني دم خفيف
وهاذه اول مره ينزل عليا دم فيها ..
هل هاذا امر طبيعي ؟

صورة صاحب النقاش - joojoo
joojoo قبل حوالي 5 سنوات
حوامل المرحله الاولى

هلا صبايا
حامل ف نهاية اسبوع الشهر الثالث ويجيني ف ظهري كثير ويخف ويرجع الم اسفل البطن ع الجانب الايمن ومره الايسر ولم اوقف احسه من اليمين واليسار يشتد تقريباً ثاني مره يجيني هالالم بعد فتره من جاني وواحد خايفه اتمنى اي وحده عنده فكره تخبرني لاني ت...

صورة صاحب النقاش - الدرة
الدرة قبل حوالي 5 سنوات
ارجو مساعدة بليززززز

اخر دورة 16/7 وخلصت ب 21/7 انا في أي شهر ومتى ولادتي كل ولادتي تولد مبكرة آخر تامن وأول تاسع ممكن تحسيبولي حسابات مش صحيحة متى يبدأ الوحام اجوع كتير وادوخ وارغب في النوم كثير ارجو الرد بسرعة الله يجزيكو كل الخير ويكتب في ميزان حسناتكو يارب انا انتظر...

صورة صاحب النقاش - dima
dima قبل حوالي 5 سنوات
دوا نوركولوت

مرحبا اناليا متزوج ٦سنوات حصل حمل مره ونزل وماعندي اولاد
من شهرين عملت صورة اشعه بلصبغه للرحم من وقتها للحين تجني دوره انضف خمس ايام على يوم ١١من دوره يكون بلش ينزل مشح بني ودم زهر وعندي كيس على مبيض دكتور وصفلي نوركولوت يوم ١٨من لدوره وقالي ما ياثر...

صورة صاحب النقاش - ummohmad
ummohmad قبل حوالي 5 سنوات
هل الحمل سبب في اضطراب المعدة

حملى بنهاية الشهر الرابع ولما آكل اي حاجة دسمة وخاصة من المطعم ثواني بس وتمرمو يجيني اسهال وادخل دورة المياه مره وحدة بعد الآكل ومش عارفة السبب هل هو من الحمل 😔

صورة صاحب النقاش - Ebtehal
Ebtehal قبل حوالي 5 سنوات
نزول دم غزير

نزل مني دم غزير وكتل دم كبيره سودا وبعدها حاجه كده نفس شكل الجنين داخل كيس هل يكون ده الجنين
وبعدها جانتي دوار قوي واستفراغ
اتصلت علي الدكتوره قالت اجيها بكره الصبح
هل نزل حملي
ادعو لي ربنا يعوضني لو نزل انا ٦ سنه ماولدت

صورة صاحب النقاش - Gihan
Gihan قبل حوالي 5 سنوات
حمل ام دوره

انا انهارده اليوم ال ٢٥ من الدوره وكتت باخد دوفاستون و لسه مخلصاه امبارح. من امبارح فيه تقط دم قليله و الدم مش ريحته زي الدوره و كمان مش علرفه الدوره ممكن اصلا تبدا وانا لسه بخد الدوفاستون؟ مش عارفه ده بدايه دوره ولا دم حمل لاني كمان اليوم ال١٨ من ال...

صورة صاحب النقاش - Ebtehal
Ebtehal قبل حوالي 5 سنوات
مقص

يااخوات عندي مقص كتير قوي لدرجه اني ماقادره استحمله
اليوم جمعه ودكتورتي تلفوناتها مقفله
امس كان عندي دم خارج الرحم والدكتوره اعطتني حقنه مثبته وحبوب بس مانمت من المقص والان في زياده
افيدوني ممكن اخد حقنه مقص ؟

العودة لجميع مواضيع المنتديات
تأكد من تعبئة جميع الحقول
تأكد من صحة اسم المستخدم وكلمة المرور
ليس لديك حساب؟ قم بإنشاء حساب جديد
أو